56% van de bedrijven weet niet waar medewerkers tijdens zakenreis zijn

BCD Travel vroeg eind vorig jaar 510 travelmanagers naar hun prioriteiten. Uit het onderzoek blijkt dat de veiligheid van reizigers zelfs belangrijker is dan efficiëntie, reizigerstevredenheid en milieu. De drie grootste uitdagingen in ‘travel risk management’ bestaan uit een gebrek aan:

  • Iemand binnen de organisatie die verantwoordelijk is voor ‘travel risk management’.
  • Ondersteuning door het management.
  • Naleving van het reisbeleid.

Andere belemmerende factoren:

  • Onvoldoende kennis van ‘travel risk management’.
  • Geen betrokkenheid van medewerkers.
  • Bezorgdheid over gegevensbeveiliging.
  • Gebrek aan mogelijkheden om medewerkers te traceren en risico’s te beoordelen.

“Zakenreizigers krijgen regelmatig te maken met risico’s, vooral wanneer ze naar een onbekende buitenlandse bestemming reizen. Toch zijn travelmanagers slecht voorbereid op die risico’s, en de mogelijke juridische en financiële gevolgen. Veel organisaties hebben geen ‘travel risk policy’ en weten niet waar hun medewerkers zich bevinden tijdens een zakenreis. Vaak weten ze zelfs niet wie de naasten van een medewerker zijn om contact mee op te nemen bij noodgevallen”, merkt BCD Travel op.

Bron: BCD Travel (bcdtravel.be)


ALDI België

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.