Arbeidsrelaties: Twee CEO’s en twee HR-experts geven tips over de verhouding met de vakbonden en andere arbeidsrelaties. Sociale strategie als smeerolie voor bedrijfssucces

HR Square 126
Essentie - Goede sociale relaties zijn geen doel op zich, maar moeten functioneel blijven en bijdragen tot het realiseren van de bedrijfsstrategie. - Eerlijkheid en durf zijn cruciaal. - Af en toe moet je als organisatie ook bereid zijn verstandige toegevingen te doen. - Stem je boodschap af op de doelgroep, maar verlies het globale beeld niet uit het oog. - Directe communicatie met medewerkers sluit vakbonden niet uit. Organisaties kunnen op verschillende manieren vormgeven aan hun sociale relaties. Daarbij zoekt elke organisatie zijn eigen weg of strategie. Toch ziet Patrick Meirlaen, CEO van The Future Alliance, een gemeenschappelijke noemer: “Sociale relaties zijn vaak een onontwarbaar kluwen met diepe wortels in de ontstaansgeschiedenis van het bedrijf.” De VBO Social Academy nodigde eind november twee CEO’s en twee HR-experts uit met een aparte kijk op sociale relaties. Ze vertellen hoe ze vormgeven aan hun sociale strategie, daarbij rekening houdend met de...

In de kijker

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Werkgevers nemen maatregelen tegen hoge energiekosten

Werknemers krijgen dit jaar gemiddeld 11 procent hogere bonus

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.