Beloning: Belonen is communiceren. Transparantie is in het belang van het bedrijf.

HR Square 29
Communicatie en verloning is een teer punt in veel bedrijven. Vaak blijft de communicatie over de verloning beperkt tot het verplichte maandelijkse loonbriefje en het jaarlijkse afschrift over de groepsverzekering. Uit recent onderzoek door Aon Consulting blijkt dat de meeste Nederlandse werknemers (61%) geen flauw idee hebben welke secundaire arbeidsvoorwaarden voor hen gelden. Toch hechten ze veel waarde aan deze soort voorwaarden (pensioen, ziektekosten, WAO enz.). Eén op drie werknemers (30%) plaatst de verzekerbare secundaire arbeidsvoorwaarden in de top drie van belangrijkste factoren bij het kiezen van een nieuwe baan. Ze vinden deze voorwaarden zelfs belangrijker dan doorgroeimogelijkheden, het aantal vakantiedagen en de reputatie van het bedrijf. De vraag om op de hoogte gehouden te worden over deze secundaire arbeidsvoorwaarden is dan ook groot. Maar liefst 88% van de werknemers vraagt erom. Eén op drie werknemers wordt echter over dit onderwerp nooit geïnformeerd door de werkgever en bijna de helft...

In de kijker

Aantal telewerkers in de EU verdubbeld

Bonussen van CEO’s amper gekoppeld aan milieuprestaties

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.