De reeks Grootmeester in management brengt een onderbouwde én praktische visie op zeven gebieden van het hedendaags management. Eerder passeerden Grootmeester in beslissen en Grootmeester in teamwerk de revue (zie HR Square 45 van mei 2007 en 47 van augustus 2007). Beide boeken komen de beloftes na van initiatiefnemer Vlerick Leuven Gent Management School: ze koppelen academisch onderzoek aan relevantie voor de praktijk en lezen erg vlot. Ook het nieuwe volume, Grootmeester in communicatie, reikt u een arsenaal aan van concrete concepten en tips om in een professionele context (en daarbuiten) beter te communiceren. Vier invalshoeken Auteurs Karlien Vanderheyden en Veronique Warmoes bouwden het boek op rond de vier invalshoeken bij communicatie: inhoud, relatie, referentiekader en feedback. Waarom ze zich toespitsen op deze aspecten, wordt duidelijk aan de hand van een voorbeeld. Stel dat een vakbondsafgevaardigde na een dagenlange staking in een autofabriek het personeel als volgt toespreekt: “Na lang...