Boeken: Managen van transities. Fasen in een rouwproces.

HR Square 27
William Bridges is een autoriteit binnen het verandermanagement. Als consultant en adviseur begeleidde hij fusies, reorganisaties en cultuurveranderingen bij grote bedrijven als Hewlett-Packard, Procter & Gamble en Intel. De Wall Street Journal riep hem uit tot een van de beste tien onafhankelijke leiderschapsontwikkelaars in de Verenigde Staten. De auteur heeft sinds 1981 zijn eigen bedrijf, William Bridges & Associates. William Bridges vraagt de lezer-manager in de eerste plaats om geduld. Geduld dat nodig is om in een bedrijf cruciale veranderingen (een fusie, een nieuwe bedrijfsmentaliteit, een herverdeling van taken) door te voeren. Medewerkers hebben tijd nodig om die veranderingen te laten doordringen, om afscheid te nemen van vorige werkwijzen. Dat klinkt gewichtig en overdreven, maar is dat niet. Denk aan de overgebleven werknemers na afslanking, of aan het personeel van een bedrijf dat wordt overgenomen door een groter concern en een nieuwe identiteit moet vinden. Bridges geeft het voorbeeld van...

In de kijker

Bescheiden start voor vierdagenwerkweek

Provincie Antwerpen zet werknemers aan het fietsen

Uitzendactiviteit weerspiegelt een vertragende economie

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.