Boeken: Respectvol beïnvloeden. De essentie van communicatie is intentie

HR Square 41
In het hoogtechnologische informatie- en communicatietijdperk kent het uitwisselen van boodschappen bijna geen praktische beperkingen meer. Men kan bijna iedereen bereiken waar en wanneer men wil, men kan informatie tegelijk verzenden en ontvangen, opslaan en bijhouden, hergebruiken, herverdelen… Maar dit betekent niet dat het gemakkelijker geworden is om anderen te overtuigen. Ondanks de technologische evolutie is het overbrengen van ideeën nog steeds erg moeilijk. Al snel loert frustratie en ontmoediging om de hoek wanneer men, overtuigd van de waarde en het belang van het idee, moet constateren dat men het niet verkocht krijgt. Weten dat men gelijk heeft en toch geen gelijk krijgen… Wat loopt er dan fout bij het overbrengen van de boodschap? “Om te beginnen gaat men veel te makkelijk uit van de impliciete veronderstelling dat een goed idee zichzelf verkoopt, enkel en alleen omdat het een goed idee is, en dat goede wijn geen krans behoeft”, zo...

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!