“Bijna 6 procent van de Vlaamse werknemers loopt risico op bore-out”, zo waarschuwde een krantenkop vorig jaar. Bedrijven, zo lezen we tussen de regels door, moeten dringend meer aandacht besteden aan dit fenomeen, want bore-out kan net als burn-out tot massale uitval leiden. Maar er zijn ook tegenkantingen. Zo schrijven Céline Desmarais en Emmanuel Abord de Chatillon, academici uit Zwitserland, in ons Franstalig zusterblad een vlammend betoog tégen de bore-out-industrie. Bore-out, zo schrijven ze, is een uitvinding van consultants, maar niet iets dat u en ik op de werkvloer zullen aantreffen.Wat is het nu? Is de bore-out fictie, door consultants uitgevonden om verontruste bedrijven een oplossing voor een onbestaand probleem te kunnen verkopen? Of is het, net zoals de bijna-naamgenoot burn-out, een ernstig probleem waaraan HR-departementen dringend veel aandacht moeten besteden? Is het een mythe of werkelijkheid? Verveling is nog geen bore-out... De artikels in de Vlaamse media over de...