“Hoe klanten Schoenen Torfs beleven, start bij hoe wij met onze medewerkers omgaan”, zegt Els Van Keymeulen, HR-manager bij Schoenen Torfs. “De modemarkt krimpt. Bovendien stijgt de concurrentie door de snelle verschuiving naar online winkelen. Hoewel we er nog steeds in slagen te groeien, zowel offline als online, zijn het harde tijden in de sector. Het is dan ook des te belangrijker onze ‘purpose’ of waar we voor staan nog meer te benadrukken”, weet Van Keymeulen. Klanten en medewerkers zijn twee belangrijke pijlers van de strategie. De andere twee zijn innovatie en de maatschappelijke en ecologische voetafdruk. Maar Van Keymeulen beperkt zich tot de eerste twee. “Klantgerichtheid en klantvriendelijkheid zitten in onze cultuur ingebakken. Het is bovendien de enige manier om te overleven in een wereld die steeds meer online wordt. Dit start bij hoe wij met onze medewerkers omgaan. Als zij blij zijn in hun job, is dat ook...