Tussen alle onheilsberichten door zouden we bijna vergeten dat sommige bedrijven het in deze crisis wél uitstekend doen. Whirlpool bijvoorbeeld zag zijn verkoopcijfers in het derde kwartaal van 2020 flink de hoogte inschieten. Door de grote vraag naar huishoudtoestellen draaiden de fabrieken in Groot-Brittannië, Turkije, Slovakije, Polen, Rusland en Italië overuren. Het vierde kwartaal ziet er eveneens veelbelovend uit. Ook voor Pieter Brauwers, verantwoordelijk voor het Total Rewards-beleid en lid van het EMEA HR leadership team, betekende de coronacrisis extra werk. Bijna dagelijks hingen hij en zijn collega’s op de Europese hoofdzetel van Whirlpool in Milaan aan de lijn met de HR Business Partners van de 33 sites. “Als je als HR de ambitie hebt om strategisch mee te spelen, dan is netwerken superbelangrijk”, zegt hij. “Door de vinger aan de pols te houden, konden we het kader creëren waarin medewerkers optimaal konden presteren.” Het team van Brauwers maakte onder...