DOSSIER (1) Inleiding – ‘Employer Branding’: Hoe maakt u werk van een beter werkgeversimago?

HR Square 149
Een niet echt geolied lopende economische conjunctuur met een wat slappe arbeidsmarkt mag werkgevers niet in slaap wiegen en hun ‘employer branding’ helemaal laten verwaarlozen. De economie trekt trouwens al een tijdje weer wat aan. Misschien nog een beetje voorzichtig, weifelend en stram, maar de vijver om geschikte medewerkers te vinden, is er beslist nog niet veel dieper op geworden. Misschien denkt u dat u straks wel even het imago oppoetst als de arbeidsmarkt weer heel krap wordt, maar dan bent u niet alleen te laat, dan heeft u al het eerste gebod van ‘employer branding’ overtreden: werken aan het ‘werkgeversmerk’ stopt nooit. Dat begint overigens niet met een markante rekruteringscampagne, maar dag in dag uit bij de bestaande medewerkers. Als uw huidige medewerkers niet tevreden zijn, als zij niet echt blaken van motivatie en als zij niet bepaald fier zijn om voor u te werken, hoe gaat u dan...

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!