Dossier Continuous employee listening   Bert Schreurs (VUB) over continuous employee listening en employee voice

HR Square 187
Er is een duidelijke trend om veel korter op de bal te spelen en medewerkers frequenter te bevragen, sneller feedback te geven en te vragen. Ook Bert Schreurs, professor HRM aan de VUB, ziet een hernieuwde interesse in continuous employee listening of het actief luisteren naar medewerkers. Hij verwijst naar twee redenen: “Een eerste is de krapte op de arbeidsmarkt en de bijhorende ‘oorlog om talent’. Hierdoor neemt de aandacht voor alles wat met ‘employee experience’ te maken heeft toe. In elke fase van de werkrelatie moeten medewerkers het gevoel krijgen dat ze belangrijk zijn. Daarnaast is het meer dan vroeger noodzakelijk om te luisteren naar medewerkers. Organisaties worden steeds vlakker om snel en wendbaar te kunnen inspelen op een veranderende omgeving. Innovatie wordt steeds belangrijker en dus ook de input van medewerkers.” Toch wijst Schreurs erop dat luisteren naar óf aandacht geven aan medewerkers geenszins nieuw is. “Denk maar...

Dit artikel is exclusief voor leden

In de kijker

Werknemers krijgen dit jaar gemiddeld 11 procent hogere bonus

Vierdaagse werkweek positief voor productiviteit

Arbeidskost steeg met bijna 7 procent

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.