Dossier Employer Branding & Expectation Management. Case Barco. Datagedreven employer branding

HR Square 185
Barco trekt volop de kaart van digitalisering als het op rekrutering aankomt. “Het is sneller, flexibeler en creatiever”, meent Samuel De Potter, Director Recruitment – HR Projects &Processes – HRIS bij Barco. De ontwikkelaar, ontwerper en producent van visualisatie- en collaboratietechnologie, onder meer voor de medische, enterprise en entertainmentindustrie, is vooral op zoek naar technische profielen – bachelors, masters, ingenieurs, maar ook mensen die een diploma hebben van het technisch secundair onderwijs.“En die zoeken we niet alleen in België, maar ook meer en meer wereldwijd. Met advertenties in kranten en magazines alleen komen we er dus niet. Met lokale en fysieke rekruteringsactiviteiten bereiken we maar de helft van onze doelgroep. Daarbij komt dat de concurrentie buiten de landsgrenzen veel groter is. In België kennen wellicht veel ingenieurs ons bedrijf, in de Verenigde Staten is dat al minder het geval. Daar moeten we bijvoorbeeld concurreren met bedrijven zoals Google of Apple....

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!