Hoe kan je talenten stimuleren via positieve continue feedback? JBC ontdekte het tijdens de zoektocht naar een nieuwe, frisse aanpak van de personeelsevaluaties. “Alle JBC-winkels worden gerund door zelfstandige uitbaters, wat betekent dat de uitrol van het nieuwe performance-systeem alleen een verhaal is over ons hoofdkwartier in Houthalen, waar 280 medewerkers actief zijn”, maakt Cindy Gorissen, CHRO bij JBC, meteen duidelijk. De bekende Belgische retailer in kledij, gesticht in 1975, heeft ondertussen 131 winkels in België, 8 in Luxemburg en 7 in Duitsland.De retailwereld kampt al enkele jaren met disruptie door digitalisering en prijsdruk. Daarom heeft JBC in 2013 besloten om volop voor ‘customer centricity’ te gaan en sterk te focussen op de klanten. De nieuwe purpose luidt: “Mensen en gezinnen helpen om te stralen en zich mooi te voelen.” Focus op individueel talent Hoe HR de nieuwe slagzin in de praktijk brengt? “We besteden ten eerste voldoende aandacht aan...