Dossier Interne Communicatie – Case Belnet: Van de Belnet Flash tot doorspreeksessies

HR Square 209 (maart-april 2022)
Uit een tevredenheidsenquête in september vorig jaar bleek dat medewerkers bij Belnet erg tevreden zijn over de interne communicatie in hun organisatie – zowel over de kanalen, de frequentie als de inhoud. Met Freya Goeminne kijken we naar hoe interne communicatie hier precies is georganiseerd. Belnet is het Belgische onderzoeks- en onderwijsnetwerk dat internetconnectiviteit en -diensten aanbiedt aan academische instellingen, onderzoeksorganisaties en overheidsdiensten. De organisatie, een staatsdienst met afzonderlijk beheer binnen het Federale Wetenschapsbeleid, telt 83 medewerkers, vrij mooi verdeeld over Franstalige en Nederlandstalige collega’s – ook de interne communicatie is hier overigens steevast in beide landstalen. “Ongeveer 85 procent van onze mensen heeft een universitair diploma”, zegt Freya Goeminne, die hier verantwoordelijk is voor interne communicatie. “Iedereen heeft ook volledige toegang tot digitale technologie via laptop, e-mailadres.” Als verantwoordelijke interne communicatie behoort Goeminne tot het HR-departement, terwijl externe communicatie bij marketing is ondergebracht. Die plaats in het organogram is...

Dit artikel is exclusief voor leden

Wilt u lid worden, dan kunt u kiezen uit twee formules: individueel of corporate lidmaatschap. Door uw lidmaatschap boort u een geweldige bron van informatie én van persoonlijke contacten aan.

Voor uzelf als HR-professional: het individueel lidmaatschap 

  • U ontvangt per jaar zes edities van het tijdschrift HR Square NL. 
  • U kan alle edities van het tijdschrift ook online lezen en downloaden.
  • U krijgt een aanzienlijke korting van op uw betalende deelname aan de workshops, trainingen, seminaries en congressen die HR Square organiseert.
  • U krijgt 10% korting op de standaardtarieven om uw HR-vacatures te publiceren op www.hrsquare.be en in de nieuwsbrief.
  • De individuele lidmaatschapsbijdrage voor één jaar is 249 € (+ 6% btw). 

Voor u én uw HR-collega’s: het corporate lidmaatschap 

  • U ontvangt per jaar zes edities van het tijdschrift HR Square NL op vijf namen en/of adressen binnen uw organisatie.
  • U en uw HR-collega’s kunnen alle edities van het tijdschrift ook online lezen en downloaden.
  • U en uw HR-collega’s krijgen een aanzienlijke korting op de betalende deelname aan de workshops, trainingen, seminaries en congressen die HR Square organiseert. 
  • U krijgt 20% korting op de standaardtarieven om uw HR-vacatures te publiceren op www.hrsquare.be en in de nieuwsbrief.
  • De bedrijfslidmaatschapsbijdrage voor één jaar is 699 € (+ 6% btw). 

Student?

  • Je bent student in een HRM-richting (HRM, personeelswerk, arbeids- en organisatiepsychologie…) aan één van de Vlaamse universiteiten of hogescholen?
  • Dan kan je één jaar lang gratis HR Square lezen. Laat je gegevens achter via dit formulier (let op: gebruik het e-mailadres van je universiteit of hogeschool) en je ontvangt vanaf de eerstvolgende oneven maand tweemaandelijks een editie van HR Square gedurende een jaar.

In de kijker

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.