De Belgische wetgeving rond fiscale en sociale vergroening van bedrijfswagens is een doolhof waarin je alleen met een goede kaart wegwijs raakt. Die tekende Yves Labeeu, Legal consultant bij Attentia Legal Partners, op het seminarie ‘Een nieuwe kijk op mobiliteit’ dat HR Square organiseerde. Daarbij zoomde hij ook in op de voor- en nadelen van een mobiliteitsbudget. “Bolt uw bedrijfswagen voortaan achteruit? Dat zou een betere titel voor dit seminarie zijn geweest”, lacht Yves Labeeu. Hij zet meteen de toon voor de inhoud van zijn lezing die volgt. “De wet van 25 november 2021 werd ondertussen al aangepast met een wetswijziging, namelijk die van 21 januari 2022 rond diverse fiscale bepalingen. En er dient zich binnenkort alweer een aanpassing aan.” De fiscalist vertaalt de nieuwe wetgeving rond groene bedrijfswagens. “Grosso modo omvat de reglementering vijf maatregelen die in tijd gespreid worden van 2023 tot 2031. Er moet allereerst gestreefd worden...