Dossier People & Profit: Jacques Vandermeiren (Elia Group) over kansen zien en benutten. “Employer branding wordt bijzonder belangrijk”

HR Square 112
Essentie • Elia kiest in volle crisis voor de vlucht vooruit: consultancycontracten in de Golfstaten en de overname van een Duits hoogspanningsnet. • Enorme projecten worden opstart: 42.000 kilometer nieuwe lijnen in Europa. • Hele uitdaging voor HR om veel en competente medewerkers aan te trekken voor Elia: employer branding wordt bijzonder belangrijk. De krantenkoppen logen er niet om in 2008-2009: ‘Elektriciteitsverbruik daalt in Belgie’, ‘Investeringen worden aangepast aan de nieuwe economische situatie’, ‘Projecten on hold, netwerk niet verder uitgebreid’... “Reden genoeg om te wachten tot de bui overwaait. Of gebruiken we die periode om andere zaken te doen? We hebben voor het tweede gekozen. Want crisismomenten hebben ook hun aantrekkelijke en uitdagende aspecten. Ze zijn dé kans om het verschil te maken”, vindt Jacques Vandermeiren, chief corporate officer van elektriciteitsnetbeheerder Elia Group. “We hebben op twee vlakken een uitweg gezocht uit de crisis. Ten eerste probeerden we consultancy-opdrachten te...

In de kijker

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Werkgevers nemen maatregelen tegen hoge energiekosten

Werknemers krijgen dit jaar gemiddeld 11 procent hogere bonus

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.