Employer branding: Wanneer anderen hun zeg doen over u al werkgever…

HR Square 209 (maart-april 2022)
Employer branding, dat gaat in het kort over de marketing die u zelf opzet om uw organisatie als interessante en aantrekkelijke werkgever in de markt te zetten. Maar er zijn ook andere boodschappen die de ronde doen, boodschappen waar u geen directe controle over hebt. Greet Van Hoye (Universiteit Gent) onderzocht de impact van die third party employment branding. “Volg recensies nauwlettend op en analyseer de inhoud van negatieve recensies.” Gezien de opkomst van social media heeft third party employment branding veel aandacht gekregen van zowel rekruteringsonderzoekers als praktijkmensen. Kan u het concept verduidelijken en uitleggen hoe werkgeversrecensies zich hiertoe verhouden? Wat fascineert u aan het onderzoek naar third party employment branding? Greet Van Hoye: “Door middel van employer branding trachten bedrijven een aantrekkelijk en karakteristiek beeld van zichzelf als werkgever te creëren en te communiceren, zowel voor potentiële sollicitanten als voor huidige werknemers. Ze ontwikkelen een employer value proposition...

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!