Expertise interim-management. Een HR-directeur over interim-management “Het ontbrekende puzzelstuk”

HR Square 74
Essentie ■ De functieomschrijving voor de nieuwe rol krijgt meer vorm tijdens het interim-management. ■ Een interim-manager ziet de mallemolen draaien en merkt meteen waar een schroef loszit. ■ Je neemt als het ware niet alleen de interim-manager in huis, maar zijn hele netwerk. Toerismegroep Thomas Cook Belgium schakelde al een interim-manager in ter vervanging, om expertise binnen te halen of voor een veranderingsproject als het stroomlijnen van de communicatie en marketing voor de diverse merken (Thomas Cook, Pegase en Neckermann). Voor die opdracht deed de groep een beroep op Linda Galle (via bureau Essensys). Bij Thomas Cook is ook HR stevig betrokken bij dergelijke keuzes. HR-directeur Paul Decroos heeft “tien goede redenen” waarom er voor interim-management gekozen werd. ■1. Specifieke kennis “Met behulp van Linda Galle hebben we een professionele marketing- en communicatieafdeling opgericht en een marketingstrategie voor de drie merken ontwikkeld. Er is ook een content managementafdeling uitgebouwd...

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!