Essentie Hoge scores in tevredenheid, loyaliteit en vertrouwen bij medewerkers zijn gelinkt aan: - Informeren en communiceren in alle openheid, ook over veranderingen in de organisatie. - Voldoende ondersteuning geven om met onzekerheden om te gaan. - Geloofwaardig overkomen en waardering tonen over behaalde resultaten. - Intensief overleg en feedback inbouwen met direct contact tussen werkvloer en directie. PZ Sint-Camillus in Sint-Denijs-Westrem staat met 210 medewerkers in voor ongeveer 230 patiënten, residentieel met 184 bedden of in dagbehandeling. Al jarenlang neemt de instelling deel aan een benchmark met dertien andere psychiatrische ziekenhuizen. Bing Research zorgt voor het instrumentarium en de verwerking, waardoor de cijferresultaten perfect vergelijkbaar zijn. Sint-Camillus haalt telkens de hoogste scores in tevredenheid, loyaliteit en welzijn (‘de organisatie zorgt voor ons’). Voor engagement en motivatie van medewerkers situeert de instelling zich veeleer in de middenmoot van de benchmark. Een intrigerend contrast... Engagement Directeur Marc Vermeire somt verschillende hypotheses...