In vorm tijdens en na de crisis: Wil KPN Group Belgium ‘gulste baas van het land’ zijn? Drie maanden vakantie

HR Square 88
Essentie ■ De diagnose: een werknemersenquête bracht de (HR-)knelpunten aan het licht. ■ De therapie: om alert te blijven voor problemen én ze aan te pakken, werkt HR met time-outs, momenten om te reflecteren en bij te schaven. ■ Het resultaat: er is meer stabiliteit in het bedrijf, de employer branding is sterk verhoogd en de retentie is stevig versterkt. KPN Group Belgium, het bedrijf achter gsm-operator Base, kende woelige beginjaren. In 2004 werd de strategie radicaal hertekend, waardoor er 202 werknemers moesten vertrekken. Een jaar later volde de eerste winst. Base groeide vinnig en haalde Erika De Vos binnen als HR-directeur. Bevindingen uit een werknemersonderzoek zetten meteen haar agenda: “Uit de enquête kwam de verbondenheid met Base als positiefste punt naar voren. Onze medewerkers willen ervoor gaan.” Daar stond tegenover dat de werk-levenbalans onder druk kwam te staan. “We zitten in een zeer competitieve markt met voortdurend wijzigende technologieën....

In de kijker

Aantal telewerkers in de EU verdubbeld

Bonussen van CEO’s amper gekoppeld aan milieuprestaties

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.