Met de merken Durabrik en Victor bouwt en renoveert de familiale groep particuliere woningen. Dochter EcoPuur installeert energiezuinige gebouwtechnieken en isoleert woningen. De onderneming draaide in 2015 met 220 werknemers en 300 onderaannemers een omzet van 80 miljoen euro. Een fraai resultaat. Zowel de eigenaars als de directie zijn er rotsvast overtuigd dat deze resultaten slechts mogelijk zijn door niet aflatende investeringen in leiderschap, communicatie en ‘mensgericht’ beleid. Hoe begon het en waarheen leidt de tocht? - Durabrik zet sterk in op personeelsbeleid, wanneer zette het bedrijf die stap? Bie De Backer: “Dat begon in 2008, nadat CEO Joost Callens een intensief leiderschapstraject had afgelegd. Hij was toen ongeveer 40 en stelde de rol die hij als bedrijfsleider wilde opnemen in vraag. Hij stond al even aan het hoofd van Durabrik, maar was niet gelukkig met de manier waarop die rol werd ingevuld. De onderneming was zeer resultaatgericht, maar schoot...