Februari 2005: de resultaten van de tweejaarlijkse personeelspeiling draaien uit op een blaam voor de Ikea-vestiging in Ternat. Het vertrouwen in de bedrijfsleiding is zoek, verwarring onder het personeel is troef. Het managementteam maakt slagzij, gaat halvelings in shock. De bezinning verloopt aanvankelijk moeizaam, maar de directie onder leiding van Algemeen directeur Guido Coppens en zijn ploeg slagen er toch in een nieuwe lijn te trekken en haar uit te voeren. Communicatie en prestatiemanagement zijn de speerpunten van het vernieuwde bedrijfsbeleid. Januari 2007: de resultaten op de nieuwe enquête maken een hoge sprong opwaarts. Ikea Ternat behoort nu tot de beste vestigingen van de gehele groep op het vlak van personeelstevredenheid en motivatie. Wat is er precies gebeurd? Guido Coppens en HR-manager Wim Hilderson onthullen hun ‘geheimen’, maar blijven intussen toch met beide voeten op de grond staan. - Wat is personeelstevredenheid? Guido Coppens: “Personeelstevredenheid betekent in de eerste plaats...