Hoe wordt of blijft u een aantrekkelijke werkgever voor werknemers en kandidaat-werknemers? Als die vraag u bezighoudt, kan u straks uw inzichten en acties verscherpen met behulp van wetenschappelijk werk uit onze eigen tuin. Recentelijk werd aan de KU Leuven de Leerstoel Employer Branding opgericht, met als titularis professor Luc Sels (faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen) en onder auspiciën van Randstad, in dit interview vertegenwoordigd door Jan Denys, Director Corporate Communications & Corporate Affairs. Het partnership ziet er veelbelovend uit voor de wetenschappelijke onderbouwing van alles wat te maken heeft met werkgeversimago en met de wijze waarop HR best omgaat met dat werkgeversmerk. Daarom ging HR Square op bezoek bij de twee drijvende krachten van het initiatief. - Een leerstoel employer branding: hoe komt u erbij en waarheen wil u ermee? Luc Sels: “Een leerstoel is eigenlijk een vorm van mecenaat. Dat deze tot stand kwam, is een gevolg van een...