Live:Rekruteringsmedia: schakelen naar hogere versnelling

HR Square 7
Het onderzoek en de statistiek van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) met betrekking tot oplage en bereikcijfers is voor de jobbijlagen van de kranten (en trouwens ook voor de andere media met publiciteit) een wapen in de onderlinge concurrentie, zoals de kijkcijfers dit zijn voor de televisiezenders. Vandaag echter stelt Vacature.com de gevestigde situatie in vraag. Volgens algemeen directeur Dirk Velghe van Vacature is de geloofwaardigheid van de CIM-cijfers voor zijn branche geërodeerd omdat de metingen van het reële bereik van de rekruteringsbijlagen onvoldoende verfijnd zijn. Voortaan werkt Vacature dan ook met een nieuwe maatstaf, namelijk de Brand Media Monitor (BMM) van TNS Media. De BMM is een multimediastudie waaraan vorig jaar 204 organisaties deelnamen, waaronder dus ook Vacature als enige rekruteringsbijlage. Het grote verschil is volgens Dirk Velghe dat met de BMM het rechtstreekse bereik van de rekruteringsbijlagen wordt gemeten en dat dus niet meer de...

In de kijker

Aantal telewerkers in de EU verdubbeld

Bonussen van CEO’s amper gekoppeld aan milieuprestaties

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.