Het onderzoek en de statistiek van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) met betrekking tot oplage en bereikcijfers is voor de jobbijlagen van de kranten (en trouwens ook voor de andere media met publiciteit) een wapen in de onderlinge concurrentie, zoals de kijkcijfers dit zijn voor de televisiezenders. Vandaag echter stelt Vacature.com de gevestigde situatie in vraag. Volgens algemeen directeur Dirk Velghe van Vacature is de geloofwaardigheid van de CIM-cijfers voor zijn branche geërodeerd omdat de metingen van het reële bereik van de rekruteringsbijlagen onvoldoende verfijnd zijn. Voortaan werkt Vacature dan ook met een nieuwe maatstaf, namelijk de Brand Media Monitor (BMM) van TNS Media. De BMM is een multimediastudie waaraan vorig jaar 204 organisaties deelnamen, waaronder dus ook Vacature als enige rekruteringsbijlage. Het grote verschil is volgens Dirk Velghe dat met de BMM het rechtstreekse bereik van de rekruteringsbijlagen wordt gemeten en dat dus niet meer de...