Met 600 medewerkers in de winkels en 150 op de hoofdzetel wordt er bij A.S. Adventure dagelijks ingezet op een sterk merk. De meeste merkambassadeurs staan in de winkels, maar de andere afdelingen worden er ook actief bij betrokken. Het merkambassadeurschap vertrekt vanuit de missie. “Daarin staat duidelijk dat we met gespecialiseerde kennis en ervaring de actieve vrijetijdsgenieter willen inspireren. Daarvoor heb je medewerkers nodig die de producten goed kennen en er ook ervaring mee opdoen”, weet HR-manager Freddy Carrette. “Met andere woorden: weet waar je uniek in bent als bedrijf en hoe je medewerkers kan aanspreken om daar actief deel van uit te maken.” Er is dan ook een sterke link met waarden als ‘passie’ en ‘exploreren’. “Bij rekrutering wordt er uiteraard altijd gepeild of de kandidaat matcht met datgene waar wij voor staan.” Het merkambassadeurschap is eveneens sterk verweven met ‘employer branding’ en engagement. “Pas als medewerkers trots...