Praktijk. Sociale verkiezingen 2016. De (strategische) voorbereiding begint nu

HR Square 146
In mei 2016 worden er opnieuw sociale verkiezingen georganiseerd. De procedure voor die verkiezingen start al in december 2015. Het lijkt misschien nog veraf, maar een goed voorbereide werkgever wacht niet tot december. Het is nuttig om nu al na te denken over een aantal strategische keuzes, zoals de structuur van de onderneming en de definitie van het leidinggevend personeel en van de kaderleden. Olivier Wouters en Ward Bouciqué, advocaten bij Claeys & Engels, overlopen alle fases van de procedure om het geheugen op te frissen, en benadrukten de opportuniteiten van deze regelgeving voor de ondernemingen. 1. Wie moet sociale verkiezingen organiseren?  Er worden sociale verkiezingen georganiseerd in elke onderneming die ‘gewoonlijk gemiddeld’ 50 (comité voor preventie en bescherming op het werk, CPBW) of 100 (ondernemingsraad, OR) werknemers tewerkstelt in 2015. Onderneming of technische bedrijfseenheid (TBE)  De sociale verkiezingen worden georganiseerd op het niveau van de onderneming of de technische...

In de kijker

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

Ben jij klaar om helemaal mee te zijn in de wereld van HR? HR Square Nieuwsbrief brengt je tweewekelijks een overzicht van de belangrijkste feiten, trends en gebeurtenissen in HR-land.

Bovendien krijg je een handige lijst van must-attend HR-events, zodat je niets hoeft te missen.

Gratis in je mailbox. Het enige wat je hoeft te doen is je registreren!