Prestatiebeloning: Belonen voor prestaties en competenties is een cultuur, geen systeem

HR Square 9
Maar organisaties die overleven vechten terug. Zij die succesvol zijn of willen worden, veranderen fundamenteel de wijze waarop ze hun activiteiten beheren en vooral de wijze waarop ze omgaan met hun menselijk potentieel. Kostenbeheersing blijft een gegeven, klantgerichtheid komt nog sterker op de voorgrond en kwaliteitsfocus is een absolute vereiste. Maar de meest fundamentele verandering is het inzicht dat mensen het verschil kunnen maken in het succes van een organisatie. En voor veel organisaties is het niet langer een slogan, of één van de grootste leugens in management, zoals Scott Adams het beschrijft in Het Dilbert Principle, maar een noodzakelijke realiteit. Niet vanuit een kentering naar een meer mensgericht management, niet vanuit het plotse besef dat een medewerker iemand is met eigen drijfveren, gevoelens en verlangens, maar vanuit een absolute noodzaak. Onderzoek toont aan dat het verloop in organisaties niet is gewijzigd gedurende de voorbije 20 jaar. Wat wel veranderd...

In de kijker

Aantal telewerkers in de EU verdubbeld

Bonussen van CEO’s amper gekoppeld aan milieuprestaties

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.