Handelsingenieur Thomas Coremans begon zijn carrière bij marketing-onderzoeksbureau AC Nielsen als consultant. “Ik analyseerde er scaningsdata van supermarkten, berekende marktaandelen en volume-evoluties, goot die gegevens in grafieken en presenteerde de resultaten aan klanten als Interbrew en Danone” blikt Coremans terug. “Ik leerde er cijfers analyseren en technieken om een presentatie te doen. En ik kreeg een algemeen zicht op de markten in België.” Toen Coremans van een klant, Interbrew, een jobaanbood in de marketingafdeling kreeg, twijfelde hij niet lang. “In de biersector kan je in de marketing alles zelf realiseren. De ontwikkeling gebeurt in België.” Coremans hielp er ook mee aan productontwikkeling. Zo introduceerde hij een nieuw formaat bierkratten en lanceerde hij met zijn team de ondertussen wijdverspreide plastiek film rond blikjes bier. Van marketing naar sales Na vijf intense jaren evolueerde Coremans naar sales, waar hij twee jaar verantwoordelijk was voor de 35 vertegenwoordigers die de grote distributie bezochten....