Essentie ■ Hoe groter het bedrijf, hoe meer aandacht voor preventie op het gebied van gezondheid. ■ Sleutelfiguren kunnen bewust gemaakt worden van de noodzaak van een gezondheidsbeleid. ■ Op lange termijn kunnen de effecten op het ziekteverzuim in rekening gebracht worden. ■ Gezondheid is positief voor het werk, en (gezond) werk is goed voor de gezondheid. De campagne ‘Move Europe’ van het European Network for Workplace Health Promotion wil bedrijven en andere organisaties stimuleren om te investeren in gezondheidsprogramma’s. Bedoeling is de levensstijl van de medewerkers te verbeteren. Het eerste luik van de campagne liep in heel Europa van mei 2007 tot maart 2009. Dit jaar wordt al met een tweede luik gestart, dat in ons land in oktober 2009 gelanceerd wordt. ‘Move Europe’ focust op vier onderwerpen: ■ gezonde voeding ■ meer beweging ■ antirookbeleid ■ stresspreventie. De campagne reikt bedrijven een hulpmiddel aan: de Company Health Check....