Essentie ■ Jaarlijkse personeelsenquête vormde aanleiding voor welzijnsinitiatief. ■ P&G maakt welzijnsacties efficiënt en effectief door ze te verankeren in zijn algemeen beleid. ■ Ook de overlegorganen (comité voor preventie en bescherming op het werk en ondernemingsraad) worden betrokken. ■ Het gaat ook om ‘winst’: medewerkers in een stimulerende omgeving leveren een betere bijdrage aan de business. Procter & Gamble is de groep achter heel wat bekende merken van huishoud- en schoonmaakproducten, cosmetica en voeding. Het Amerikaanse concern heeft drie vestigingen in België: twee productiesites (Mechelen en Aarschot) en een groot R&D-centrum met administratieve diensten in Strombeek-Bever. Dat Brussels Innovation Center (BIC) telt 1664 medewerkers. Aanleiding voor de start van het welzijnsinitiatief waren de resultaten van de jaarlijkse personeelsenquête. “In 2006 stelden we vast dat de cijfers in verband met het werk-leven-evenwicht en persoonlijk welzijn al een aantal jaren daalden”, vertelt Koen Van Gestel, diensthoofd Preventie en Milieu van P&G...