Generatie Z wil werken en spelen (op het werk) Jongeren die de komende maanden afstuderen, weten goed wat ze verwachten van hun eerste werkgever: flexibiliteit en ontwikkelingsmogelijkheden. Toch groeit het aantal jonge werknemers die spijt hebben van hun jobkeuze. De ‘Global Labor Market Survey’ van consultant Gartner toont aan dat de huidige Generatie Z andere verwachtingen heeft ten aanzien van de werkgever dan millennials. Generatie Z-werknemers beseffen, als digital natives, dat innovatie en verandering een constantie geworden zijn. Om duurzaam inzetbaar te blijven, verwachten ze dat ze hun vaardigheden en competenties kunnen blijven ontwikkelen. Bijna een kwart (23 procent) van de Z-respondenten plaatst ontwikkeling bovenaan zijn prioriteitenlijstje bij het zoeken naar een werkgever. Ter vergelijking: in 2013 zette slechts 17 procent van de millennials ontwikkelingskansen bovenaan hun verlanglijst.Naast ontwikkelingskansen verwacht Generatie Z ook flexibiliteit. Dit wordt niet alleen vertaald in het kunnen tijd- en plaatsonafhankelijk werken, maar ook in de...