2020 was het jaar van alles of niets. Ofwel draaide de business overuren, ofwel legde corona alles aan banden. Supermarkten zaten duidelijk in de eerste categorie: op piekmomenten hadden winkelmedewerkers zelfs nauwelijks de tijd om de rekken weer aan te vullen. Hoe ze ondanks die moeilijke omstandigheden toch met goesting en een glimlach op het gelaat bleven werken? Een antwoord kregen we van Jurgen Masselus, die samen met zijn zus zaakvoerder is van supermarkt AD Delhaize in Poperinge en Diksmuide. Zij zetten het afgelopen jaar extra in op automatisering, coaching van medewerkers, duidelijkere overlegstructuren en helderdere communicatie. Beter communiceren Volgens Masselus kiest de onderneming daarmee voluit voor de verdere professionalisering van HR. “Maar uiteraard beseffen wij al langer dan vandaag dat personeel ons grootste kapitaal is”, zegt hij. “Onze medewerkers – 48 in Poperinge, achttien in Diksmuide, telkens aangevuld met enkele tientallen studenten en flexijobbers – zijn het uithangbord van...