Staffing: ‘Employer branding’ bij Coca-Cola Enterprises. “We zoeken dorstige mensen”

HR Square 121
Essentie ● De ‘employer brand’ helpt bij de zoektocht naar de ‘best fit’ voor vacatures, zowel bij het aantrekken als bij de filtering van talent. ● Houd rekening met cultuurverschillen bij internationale ‘employer brands’. ● Zoek de belangrijkste elementen voor succes in uw bedrijf en vat die samen in een krachtig beeld. ● Zorg voor een consistente boodschap, die ook aanslaat bij uw huidige medewerkers. ● Betrek uw managers die aanwerven en laat de ‘employer brand’ doordringen tot in de één-op-één communicatie met sollicitanten. Coca-Cola Enterprises, in West-Europa producent, verkoper en verdeler van onder meer Coca-Cola, zorgt ook voor de marketing op de verkooppunten. Sinds kort hoort daar ook de verantwoordelijkheid voor een eigen ‘employer brand’ bij. Verwar deze groep niet met The Coca-Cola Company, het concern dat merkeigenaar is, de productontwikkeling en consumentenmarketing doet en het basisconcentraat aan de bottelaars verkoopt. Tot 2011 was de ‘employer brand’ van Coca-Cola...

In de kijker

Aantal telewerkers in de EU verdubbeld

Bonussen van CEO’s amper gekoppeld aan milieuprestaties

Netto minstens 50 euro erbij vanaf 1 januari

Social media

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.

HR Square Nieuws: de newsletter die HRM in kaart en in uw mailbox brengt.

Iedere week bieden we een overzicht van de voornaamste feiten en gebeurtenissen in HR. Meteen hebt u ook een overzicht van de HR-evenementen die u niet mag missen.

Gratis in de mailbox voor wie zich registreert.