Het aantal personeelsadvertenties op internet, in dagbladen, vak- en managementbladen zit in de lift. Volgens Nielsen Media Research leverde 2006 zelfs 43% meer advertenties op dan 2005. Het eerste deel van 2007 tekende al 33% meer op dan dezelfde periode in 2006. Die cijfers komen weliswaar uit Nederland, maar lijken een algemene Europese en zelfs wereldwijde tendens te weerspiegelen. “De meest voor de hand liggende verklaring is de positieve economische ontwikkeling”, zegt marketingmanager Berry Punt. “Daardoor neemt het aantal vacatures toe.” De VDAB bevestigt de trend. In de vacaturedatabank, waarin de VDAB ook de geadverteerde vacatures van een aantal andere instanties overneemt, stijgt het aantal vacatures opmerkelijk. Het aantal vacatures uit eigen databank klom van 251.243 in 2003 naar 748.965 in 2006. In 2006 verspreidde de VDAB meer dan 240.000 vacatures méér dan in 2005. Ook de cijfers van de overgenomen Belgische databanken (zoals Jobat, Stepstone en Monster) zitten in...