Essentie ■ LinkedIn is het derde meest gebruikte rekruteringskanaal na online-jobadvertenties en de eigen bedrijfswebsite. ■ Selectieverantwoordelijken zoeken zowel via LinkedIn als Facebook extra informatie over sollicitanten, maar springen kritisch om met de gevonden informatie. ■ Sollicitanten kunnen opvallen door hun opleiding en ervaring extra in de verf te zetten. ■ Het aantal contacten maakt weinig indruk op selectieverantwoordelijken. Rekruteerders breiden hun zoekterrein almaar verder uit en schakelen steeds vaker online sociale netwerken (zoals Facebook en LinkedIn) en sociale mediaplatformen (zoals Twitter) in om potentiële kandidaten te bereiken. Door hun groeiende succes zijn de sociale netwerken dan ook welkome bijkomende zoekkanalen. Vooral de professionele netwerksites zijn een enorme databank van cv’s. En dat is de sociale netwerken zelf ook niet ontgaan. LinkedIn biedt zelfs al een rekruteringsapplicatie aan, weliswaar betalend. Maar niets belet gebruikers om vacatures gratis te posten op hun profielpagina of bij één van de vele groepen. Ook...