De nieuwe pragmatici zijn werklustig, maar leven niet om te werken. Ze stellen zich nuchter op, geven de voorkeur aan traditionele waarden, maar interpreteren deze soms erg eigenzinnig en zoals het uitkomt. Die typering halen we uit grootschalige enquête van het strategisch merkadviesbureau think/BBDO. Het bureau bestudeerde het waardenprofiel van 18- tot 30-jarigen via een Europees kwantitatief en kwalitatief on line-onderzoek bij 2200 personen. Het staal vertoont een heterogene mix van opleidingsgraad, professionele achtergrond en interesse. Van de respondenten kwamen er 600 uit België. De vragen peilden naar ambities, relaties, engagement, carrière, werk en vrije tijd, inkomen of rijkdom, houding tegenover technologie, kijk op de toekomst en naar welke merken het best ‘de persoonlijkheid weerspiegelen’ van deze generatie. Nu vraagt u zich waarschijnlijk af welke boodschap u als HR-professional heeft aan kennis van al deze gegevens. Managing director Fons Van Dyck van think/BBDO maakt het u wijs in de volgende...