MANAGEMENT Onwetendheid en desinteresse blokkeren verandering Personeelsleden weten onvoldoende wat opdrachtgevers en klanten nu echt belangrijk vinden en hun interesse in feedback over het eigen werk laat te wensen over. Ze krijgen ook weinig inzicht in het resultaat van hun prestaties. Dat zijn volgens onderzoeker Willem Mastenbroek de voornaamste redenen waarom veranderingen in bedrijven zo moeilijk ingang vinden. Weten wat de klant wil, jezelf proberen te verbeteren en een begrip hebben van wat je werk oplevert. Voor elk personeelslid zijn dit eigenlijk niet meer dan basiscondities om een baan goed uit te voeren. Het zijn ook de minimale voorwaarden om een bedrijf draaiende te houden. Zonder deze voorwaarden, zonder deze zin voor verantwoordelijkheid, is verandering al helemaal uitgesloten. Uit het Nationaal Onderzoek Verandermanagement in Nederland blijkt helaas dat precies deze fundamentele zaken de motor voor verandering doen sputteren. Het onderzoek is een gezamenlijk initiatief van ManagementSite, InterMaat en de Vrije...