Om de master Opleidings- en Onderwijswetenschappen (OOW) een praktische toets te geven, startten David Gijbels en zijn collega-docenten vorig academiejaar met het Interdisciplinair Project. Bedrijven kunnen projecten indienen waarin studenten de arbeidsorganisatie onder de loep nemen, een interne opleiding evalueren of een vormingstool ontwikkelen. De studenten passen hun theoretische kennis toe op de praktijk en de organisatie kan zijn opleidingsinstrument of werking verfijnen. Voorbeelden? De VDAB wilde de return on investment voor zijn opleidingsverstrekkers kennen en daaruit ook lessen trekken voor de externe opleidingen. De Stad Antwerpen toonde interesse in het concept van de multifunctionele ‘brede school’ in Nederland, die veel meer is dan een klassieke school en ook plaats biedt aan sportinfrastructuur en kinderopvang. Ze stelde OOW de vraag naar de toepasbaarheid van zo’n brede school in Vlaanderen. Sensoa, het Vlaamse service- en expertisecentrum voor seksuele gezondheid en hiv, wenst dan weer te weten of het thema seksualiteit in...