Waarheen met het kantoor? – Case Vlaamse overheid. Geen lineaire maateregelen meer

HR Square 204 (mei-juni 2021)
“Zonder dat we er erg in hadden, bleken wij onze kantoren eenvoudig coronaproof te kunnen inrichten. Maar niet alleen dat: iedereen beschikte ook over de nodige tools om vanaf de eerste dag van de lockdown in maart vorig jaar thuis te blijven en verder te werken”, zegt Frank Geets, administrateur-generaal van het Agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid. “En dat zonder dat onze dienstverlening aan kwaliteit heeft ingeboet”, vult Peter Rabaey aan, administrateur-generaal van het Agentschap Overheidspersoneel van de Vlaamse Overheid. Thuiswerken en plaats- en tijdsonafhankelijk werken zijn al lang ingeburgerd bij veel personeelsleden. In 2000 startte de Vlaamse overheid al met het project ‘Anders Werken’ en voerde het enkele jaren later structureel telewerken in. Toen lag de nadruk vooral op het delen van werkplekken, de keuze van de werkplek naargelang het werk, en het ‘clean desk’-principe. In 2013 schakelde de Vlaamse overheid over naar ‘Het Nieuwe Werken (HNW)’...

Dit artikel is exclusief voor leden

Wilt u lid worden, dan kunt u kiezen uit twee formules: individueel of corporate lidmaatschap. Door uw lidmaatschap boort u een geweldige bron van informatie én van persoonlijke contacten aan.

Voor uzelf als HR-professional: het individueel lidmaatschap 

  • U ontvangt per jaar zes edities van het tijdschrift HR Square NL. 
  • U kan alle edities van het tijdschrift ook online lezen en downloaden.
  • U krijgt een aanzienlijke korting van op uw betalende deelname aan de workshops, trainingen, seminaries en congressen die HR Square organiseert.
  • U krijgt 10% korting op de standaardtarieven om uw HR-vacatures te publiceren op www.hrsquare.be en in de nieuwsbrief.
  • De individuele lidmaatschapsbijdrage voor één jaar is 249 € (+ 6% btw). 

Voor u én uw HR-collega’s: het corporate lidmaatschap 

  • U ontvangt per jaar zes edities van het tijdschrift HR Square NL op vijf namen en/of adressen binnen uw organisatie.
  • U en uw HR-collega’s kunnen alle edities van het tijdschrift ook online lezen en downloaden.
  • U en uw HR-collega’s krijgen een aanzienlijke korting op de betalende deelname aan de workshops, trainingen, seminaries en congressen die HR Square organiseert. 
  • U krijgt 20% korting op de standaardtarieven om uw HR-vacatures te publiceren op www.hrsquare.be en in de nieuwsbrief.
  • De bedrijfslidmaatschapsbijdrage voor één jaar is 699 € (+ 6% btw). 

Student?

  • Je bent student in een HRM-richting (HRM, personeelswerk, arbeids- en organisatiepsychologie…) aan één van de Vlaamse universiteiten of hogescholen?
  • Dan kan je één jaar lang gratis HR Square lezen. Laat je gegevens achter via dit formulier (let op: gebruik het e-mailadres van je universiteit of hogeschool) en je ontvangt vanaf de eerstvolgende oneven maand tweemaandelijks een editie van HR Square gedurende een jaar.

In de kijker

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.