In het kader van het Europees Jaar voor Gelijke Kansen voor Iedereen in 2007 lanceerde Kathleen Van Brempt (38) het project MV United. Perfect in Balans, dat aandacht vraagt voor gelijke kansen voor mannen en vrouwen op de arbeidsmarkt en thuis. MV United loopt in samenwerking met het Europees Sociaal Fonds (ESF), de VRT, Sanoma Magazines, het Expertisecentrum Gelijke Onderwijskansen van de Universiteit Hasselt (SEIN) en De Overmolen, een vzw die met sociale initiatieven het algemeen maatschappelijk welzijn in Brussel wil bevorderen. Al die partners hebben de handen in elkaar geslagen om gelijke kansen op de agenda te zetten. Dit gebeurde met twee tv-programma’s op Eén, twee magazines verspreid in combinatie met de bladen van Sanoma, allerhande projecten en een webplatform. Via deze (media)kanalen wil de Vlaamse minister van Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen ervoor zorgen dat gelijke kansen thuis en op het werk onderwerp van discussie worden. -...