Als we dan toch onze smartphone bovenhalen om te werken op café, dan mag dit zeker niet langer dan 20 minuten duren. Dat blijkt uit een recent onderzoek van werkplekaanbieder Regus, waarvoor meer dan 44.000 kantoorwerkers uit 100 landen (van wie net geen 300 in België) werden ondervraagd.
Het is nochtans makkelijk en verleidelijk: snel even gebruik maken van de gratis wifi in een café of koffiebar om wat werkmails in te halen. Toch staan we daar niet allemaal voor te springen, en vinden we deze plekken niet voor eender welke taak geschikt.
Auto meest geschikt om te bellen
Enkele resultaten uit het onderzoek:
- Bijna de helft van de Belgische respondenten (47 procent – 39 procent wereldwijd) vindt de auto een geschikte werklocatie om telefoongesprekken te voeren, maar niet voor conference calls (11 procent – 12 procent wereldwijd).
- Langere e-mails (of mails met gevoelige informatie) behandelen we het liefst vanuit een co-workingplek of business lounge (22 procent – 29 procent wereldwijd). Slechts 3 procent (5 procent wereldwijd) doet dit liever in een café of bar.
Door de toename van het smartphone- en tabletgebruik is het meer dan ooit verleidelijk om overal onze professionele mails te checken en te werken. Toch lenen niet alle locaties zich hiervoor en blijkt lang niet iedereen hiertoe bereid.
Methodologie
Meer dan 44.000 zakenmensen uit 100 landen werden in juli 2015 online ondervraagd. Deze contacten komen uit de internationale databank van Regus met meer dan 1 miljoen zakenmensen en is representatief voor hogere managers en bedrijfseigenaren over de hele wereld. Het onderzoek werd beheerd en uitgevoerd door het onafhankelijke bureau MindMetre.
Bron: Regus (regus.be)