Een fietsende werknemer krijgt een punt per dag. Het aantal kilometers doet er niet toe. Wie voldoende punten spaart, kan die omzetten in geschenken (zoals een theaterkaartje, lunchkorting of fietsaccessoires).
De Fietsersbond merkt op dat de fiets heel wat voordelen biedt. De werknemer werkt aan zijn gezondheid en de werkgever krijgt fittere werknemers, die zorgen voor een hogere productiviteit. Fietsen werknemers zijn gemiddeld een dag minder ziek per jaar.
Bovendien verhoogt de fietspromotie het imago van het bedrijf. Het kadert ook in ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’.
Bron: De Standaard