Een kleine meerderheid (53 procent) van de toppresterende organisaties, qua omzet en groei de voorbije drie jaar, beschikten al over een geïntegreerd talentmanagementstrategie. Terwijl slechts 27 procent van de minder goed presterende bedrijven hierover beschikten.
Uit de studie blijkt verder dat de meeste talentmanagementprogramma’s zich richten op ervaren kaderleden. Slechts 35 procent van de organisaties ontwikkelt systematisch zijn jonger talent.
CEO’s zijn maar matig geïnteresseerd in talentmanagement. Zij spenderen daar maximaal negen dagen per jaar aan. Nochtans is interesse van de top voor talentmanagement cruciaal om er een breder draagvlak voor te creëren in de organisatie.
Bijna driekwart van de managers beschouwen online sociale netwerken als het middel bij uitstek om zich voor te stellen als attractieve werkgevers. De helft beschouwt het als een ideaal kanaal om nieuwe medewerkers aan te trekken. Terwijl een derde sociale netwerken vooral ziet als een manier om kennis te delen.
Het lekken van vertrouwelijke informatie, de beperkte invloed van wat er over de organisatie wordt verteld en de vrees dat medewerkers gemakkelijker kunnen benaderd worden door concurrenten, worden als grootste risico’s van online sociale netwerken gezien.
Bron: People Management