Stel u even voor dat uw leidinggevende op die manier uw werk zou beoordelen…
ONAANVAARDBAAR, zouden we in koor schreeuwen. Die heeft een totaal gebrek aan leidinggevende competenties! Stuur die maar zo snel mogelijk naar een opleiding om zijn coachingskills aan te scherpen.
Tja… gelden er dan andere regels bij het beoordelen van restauranthouders? Eigenlijk ben ik er van overtuigd dat een coachende of waarderende aanpak veel meer impact zou hebben op de lange termijn. Maar ja, dat levert geen spectaculaire televisiebeelden op natuurlijk.
Dus laten we donderdag maar weer gewoon met ons verstand op nul zitten gniffelen. Hoewel ik me vanaf nu wel zal afvragen of ik die Peter Goossens toch niet zou uitnodigen voor een doorgedreven opleiding coaching ….