HR-dienstverlener Deel lanceert een nieuwe dienst die toelaat om werknemers uit te betalen in cryptomunten. Het HR-bedrijf, dat wereldwijd in meer dan 150 landen actief is, introduceert vandaag stablecoin salarisuitbetalingen en kondigt meteen ook de oprichting aan van een eigen cryptoafdeling, onder leiding van Thierry Edde als Head of Crypto. Stablecoin salarisuitbetalingen zijn de eerste grote lancering onder deze nieuwe afdeling.
Internationale salarisverwerking bevindt zich op een kantelpunt. Financiële teams maken steeds vaker gebruik van stablecoins voor internationale (salaris)betalingen, terwijl medewerkers meer flexibiliteit verwachten dan traditionele bancaire systemen vandaag bieden. Tot nu toe moesten bedrijven twee afzonderlijke systemen beheren: één voor fiat-salarisverwerking, één voor stablecoins.
Met de oprichting van een eigen nieuwe cryptoafdeling wil Deel daar verandering in brengen. Het systeem werkt naadloos op zowel fiat- als cryptonetwerken, met één compliance-laag, voor zowel vaste medewerkers als zzp’ers of freelancers. Die hoeven zich één keer aan te melden, waarna ze van dan af automatisch stablecoins ontvangen op elke betaaldag.
“Must-have”
Bedrijven konden al sinds januari hun internationale salarisverwerking rechtstreeks vanuit hun stablecoin-tegoeden betalen, zonder valutaconversie en met afwikkeling in minuten in plaats van dagen. Stablecoin salarisuitbetalingen breiden dit uit naar de medewerkers zelf: werkgevers financieren salarisuitbetalingen in traditionele valuta of stablecoins, medewerkers kiezen zelf in welke van beide zij hun nettosalaris ontvangen.
Medewerkers kiezen er steeds vaker voor om in cryptomunten uitbetaald te worden. Thierry Edde, Head of Crypto bij Deel: “Stablecoin-betaling is niet langer een nice-to-have, het is wat medewerkers willen en wat werkgevers steeds vaker moeten bieden om wereldwijd talent aan te trekken. Met stablecoin salarisuitbetalingen kan elke werkgever via Deel dit voordeel vandaag nog aanbieden, zonder nieuwe administratie en zonder wijzigingen in het salarisproces.”
“Stablecoin-betaling is niet langer een nice-to-have, het is wat medewerkers willen en wat werkgevers steeds vaker moeten bieden om wereldwijd talent aan te trekken.”
LEES MEER OP HRSQUARE.BE
- Pieter Timmermans: “Gelijk loon voor gelijk werk is prima, maar nieuwe richtlijn is een draak van administratieve complexiteit”
- Kennelijk onredelijk ontslag: het arbeidshof bevestigt de beperkte appreciatiemarge van de rechter in het kader van een reorganisatie
- 1 op de 3 werkende Belgen was het afgelopen jaar met ziekteverlof om mentale gezondheidsredenen
- “Communiceer proactief, voor anderen dat in je plek doen”
- “Vlaamse kmo’s geloven sterk in AI, maar missen richting”