Die bedrijfswagens zijn strikt genomen vaak niet nodig voor de uitoefening van de job. Ze vormen eerder een fiscaal aantrekkelijk onderdeel van het loon. In de enquête geeft liefst 30 procent van de bedienden toe dat ze hun bedrijfswagen niet nodig hebben.
Bovendien geeft een vijfde van de bedienden met een bedrijfswagen toe dat ze zich wellicht op een andere manier naar het werk zouden verplaatsen als ze de waarde van hun bedrijfswagen als nettoloon zouden ontvangen.
Bron: De Standaard