In totaal heeft hij een carrière van 21 jaar bij KBC Groep achter de rug: van productmanagement over organisatie, marketing en communicatie naar personeelsbeleid. De laatste jaren was Goossens vooral bezig met assessment centers verder uitbouwen, oplossingen zoeken voor rekruteringsvraagstukken en het personeelsbeleid coördineren tussen de verschillende entiteiten van de groep.
“Ik werd ‘getriggerd’ door de vacature van GZA-personeelsdirecteur – die ik trouwens toevallig onder ogen kreeg – omdat ik toegevoegde waarde wil leveren aan die organisatie vanuit mijn opgebouwde expertise op het vlak van organisatie en interne communicatie, procesoptimalisatie en professionalisering van HR. Mijn opdrachtenpakket bestaat onder andere uit de HR-integratie van de verschillende onderdelen van GZA bewerkstelligen, de personeelstevredenheid en de relatie tussen de personeelsdirectie en de interne klant verder versterken, talentmanagement opbouwen, rekruterings- en selectieprocessen intensifiëren, de bestaande (al kwaliteitsvolle) personeelsprocessen zoals prestatiemanagement en loonbeleid verder uitbouwen. Ik wil met de verschillende HRM-processen bijdragen aan de uitbouw van de voor onze toekomst zo belangrijke sector van de zorgvoorzieningen die aan de steeds maar grotere zorgvraag het hoofd moeten kunnen bieden met een uitgebreider, geïntegreerder en klantvriendelijker zorg- en welzijnsaanbod én dit tegen een correcte kostprijs.”