H&M schenkt 108 miljoen euro aan personeel

Extra-legale voordelenIncentivesLoonMotivatieRetentie en verloop
De schenking is een sterk staaltje van employer branding. Op die manier wil de internationale kledingketen zijn personeelsleden die lang blijven aanmoedigen en motiveren. Uiteraard is het evengoed een reclamestunt die nieuwe medewerkers moet aantrekken.

De Stefan Persson Family Foudation, de grootste aandeelhouder, geeft 4 hiervoor miljoen aandelen aan de nieuwe stichting Stiftelsen H&M Incentive Programme. Zo zal die 5 procent van de aandelen in handen krijgen.

Onlangs kwam H&M nog in een slecht daglicht te staan. Er zouden immers Indiase meisjes onder het minimumloon werken in de productie met de belofte dat ze na drie jaar een bruidsschat krijgen.

Bron: De Standaard

HR application & data expert

Port of Antwerp-Bruges

HR-manager

Benelux Unie

Payroll Manager

FSMA

HR Officer

ALDI België

HR Consultant – Recruitment & HR Projects

Atlas Copco

Consultant werving en selectie

UZ Leuven

Aanmelden

Als lid van HR Square hebt u ook de mogelijkheid de digitale versie alsook de archieven van het tijdschrift te raadplegen via onze website.