Tendens 2: gemiddeld gezien vindt u dat de kwaliteit van de dienstverlening erop vooruit is gegaan. Toch geven uw antwoorden voldoende stof voor de hypothese dat u denkt dat de kwaliteit van het aanbod – hoewel stijgend – toch wat achterop loopt op de kwantiteit.
Tendens 3: u hebt de voorbije twee jaar lichtjes meer een beroep gedaan op externe HR-dienstverlening en u zult dat blijven doen de volgende twee jaar. Tegelijkertijd verwacht u echter ook dat de stijging de volgende twee jaar minder groot zal zijn dan de stijging de voorbije twee jaar.
Tendens 4: u vindt het one-stop-shop-idee (verschillende HR-diensten bij één polyvalente aanbieder) minder aantrekkelijk dan het gebruik van specialistische aanbieders. De specialisten hoeven zich dus nog geen zorgen te maken.
Tendens 5: u verwacht gemiddeld geen impact van toenemende HR-dienstverlening op de omvang van de personeelsdienst, al denken vier respondenten op tien wel degelijk dat de personeelsdienst zal inkrimpen.
De thematiek van HR-dienstverlening wordt dieper uitgespit in het blad HR Square nr. 12 (maart 2004). Daarin vindt u meer resultaten, een overzicht en getuigenissen.