63 procent van de respondenten vindt dat ze niet juist zijn uitgerust om een antwoord te kunnen bieden aan de toenemende complexiteit van het vakgebied.
94 procent vindt dat het vak steeds ingewikkelder wordt. Zo wordt het nemen van beslissingen voor bedrijven steeds ingewikkelder. Ook moet aan steeds ingewikkeldere en complexe regelgeving voldaan worden, waardoor compliance problemen ontstaan. De steeds groeiende beschikbaarheid van data die een bedrijf kan gebruiken bij het nemen van beslissingen zorgt er eveneens voor dat de bedrijfsvoering complexer wordt.
66 procent van de HR-professionals denkt dat de toenemende complexiteit van het eigen werk ook invloed heeft op de motivatie en loyaliteit van het personeel. 60 procent verwacht hierdoor een forse impact op de productiviteit van werknemers te zullen zien.
Organisaties blijken er nauwelijks op te letten of leidinggevenden in staat zijn om die toenemende complexiteit het hoofd te bieden. Voor slechts 30 procent van de respondenten is het een selectiecriterium bij het aanwerven van een nieuwe leidinggevende.
Toch verwacht 60 procent dat de toenemende complexiteit een flinke invloed heeft op de omzet van hun bedrijf, terwijl eenzelfde aantal verwacht dat de winstgevendheid van de organisatie onder druk komt te staan.
Bron: PW De Gids